Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

Τι παίρνουμε σε F-16 με 1,1 δις; Το θρίλερ με τον εκσυγχρονισμό μετά τις δηλώσεις Τραμπ

Η ανακοίνωση Τραμπ για τα 2,4 δις του εκσυγχρονισμού ελληνικών F-16,ήταν πραγματική “κεραμίδα”. Όχι ότι δεν αναμενόταν ο “φουσκωμένος” λογαριασμός από το Κογκρέσο που πάντα βάζει μεγάλο “καπέλο” στις τιμές.
Ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος μίλησε για οροφή 1,1 δις δολαρίων για τον εκσυγχρονισμό. Πως όμως μπορεί να πέσει η τιμή από τα 2,4 δις του Τραμπ στο 1,1 δις;
Το καλύτερο σενάριο που είχε ακουστεί πριν από τη συνάντηση Τραμπ-Τσίπρα, ήταν το 1,4 δις για τον εκσυγχρονισμό 85 αεροσκαφών που είχαν αγοραστεί την εποχή των κυβερνήσεων Σημίτη-Καραμανλή.
Ακόμη κι αυτό το σενάριο ήταν μακριά από την οροφή του 1 δις που έλεγαν πως έχει τεθεί από την ελληνική πλευρά και αναζητούσαν λύση για να πέσει κι άλλο η τιμή.
Για να πάμε στο 1,1 δις μόνο ένας τρόπος υπάρχει: να εκσυγχρονιστούν ακόμη λογότερα αεροσκάφη ή να γίνουν πολύ λιγότερες παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού στα F-16. Έχει ακουστεί σενάριο για εκσυγχρονισμό περίπου 55 αεροσκαφών. Αξίζει ο κόπος και το χρήμα για τον εκσυγχρονισμό ενός τόσο μικρού αριθμού αεροσκαφών; Πολλοί λένε πως όχι.
Επίσης δεν μπορούν να γίνουν εκπτώσεις στον εκσυγχρονισμό συστημάτων των αεροσκαφών. Υποτίθεται ότι τα εκσυγχρονίζουμε για να κλείσουμε ,όσο μπορεί να κλείσει την τεχνολογική ψαλίδα που θα προκύψει μεταξύ των τουρκικών F-35 και των ελληνικών F-16.Είναι προφανές ότι η εταιρεία που φτιάχνει τα αόρατα F-35 και θα εκσυγχρονίσει, αν τελικά εκσυγχρονιστούν,τα ελληνικά F-16 δεν πρόκειται να αρχίσει να πουλά “αντίδοτο” στο νέο αεροσκάφος που λανσάρει σ΄ ολόκληρο τον πλανήτη.
Συνεπώς τι παίρνουμε με 1,1 δις σε F-16; Ο προβληματισμός για να απαντηθεί το ερώτημα έχει ήδη αρχίσει στην ΠΑ.
Τέξας-Τανάγρα και οι άνεργοί τους
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ χρησιμοποίησε το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των ελληνικών F-16 για “εσωτερική κατανάλωση”. Είπε πως μ΄ αυτή τη συμφωνία θα δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ. Είναι γνωστό πως τα αεροσκάφη αν αναβαθμιστούν θα αναβαθμιστούν στην ΕΑΒ. Όχι στο Τέξας δηλαδή ,αλλά στην Τανάγρα και στην ΕΑΒ. Άνεργους δεν έχουν στο Τέξας αλλά έχουμε πολλούς στην Τανάγρα και στην Ελλάδα γενικώς. Συνεπώς δεν τίθεται κανένα ζήτημα για το που θα εκσυγχρονιστούν τα αεροσκάφη. Ελπίζουμε τουλάχιστον…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου